برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟

یک اقتصاددان ا اشاره به اینکه دولت چهاردهم اقتصاد را در شرایط بحرانی دریافت کرده است، داشتن چشم‌انداز مثبت اقتصادی دولت را منوط به همکاری تمامی اقتصاددانان دانست.

علی سرزعیم در گفت‌وگو با «صدای بورس» ضمن اشاره به چشم انداز دولت چهاردهم نسبت به اقتصاد شرایط حال حاضر دولت را بحرانی توصیف کرد و گفت:دولت، اقتصاد را در شرایط بحران دریافت کرده ، و مسائل اصلی کشور حالت آشفته دارند. دولت برای برآمدن از پس این مشکلات باید ضمن برگرداندن انسجام به حکومت ، اختلاف ها را کنار گذاشته و از اصلاحات اقتصادی حمایت کنند.

وی افزود:دولت دیگر زمانی برای نظریه های مختلف اثبات نشده اقتصادی ندارد و باید دیدگاهی را که در دنیا به اثبات رسیده است را انتخاب کرده و با این فرمان جلو رود. اگر روشنفکران با دولت در ارتباط باشند و دستگاه های اجرایی ابعاد مشکلات را برای آنها شفاف کنند ، روشنفکران می توانند با جامعه تعامل داشته تا اصلاحات اقتصادی انجام شود.

این اقتصاددان با توجه به تغییر سیاست سازمان و وزارت اقتصاد ،اظهار داشت:باید دستگاه های مربوطه با ثبات حضور در جایگاه های خود باعث شوند، تا اتفاقات مثبت اقتصادی به مرور رخ دهد و به سرعت نباید سران دستگاه های دولتی را تغییر داد.

کد خبر 504178

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =